На Чорноморському судноремонтному заводі завершено перший етап ремонту науково-дослідного судна Українського наукового центру екології моря “Володимир Паршин”.
Перший етап ремонтних робіт тривав близько місяця – з кінця листопада 2018 року.
Судно вісім років простояло в порту Південний, після чого УНЦЕМ домігся виділення з бюджету 15,7 млн гривень на його ремонт. Ситуацію ускладнювало те, що судно було на ходу, і “Паршина” 6 годин буксирували з Южного до Чорноморська.
На першому етапі повністю очистили і відремонтували корпус, провели ґрунтовку і фарбування. На другому етапі пройдуть роботи по заміні радіонавігаційного обладнання, гвинто-рульової групи і головного двигуна. Замінять також протипожежне і аварійно-рятувальне обладнання.
“Володимир Паршин” був побудований в 1989 році на заводі фінської компанії Wärtsilä в місті Турку. Судно оснащене сім’ю лабораторіями і здатне виконувати комплекс гідрофізичних, гідрохімічних, гідробіологічних, метеорологічних, радіоекологічних і геоекологічних досліджень різних об’єктів морського середовища (води, донних відкладень і гідробіонтів), включаючи спостереження за рівнем забруднення. Воно здатне брати проби грунту на чотиpикілoмeтpoвой глибині.
Валова місткість судна – 752 тонни, дедвейт – 272 тонни, довжина – 49,9 м, ширина – 10 метрів. Аналогів “Володимиру Паршину” в Україні зараз немає.
Як зазначив глава Національного антарктичного наукового центру Євген Дикий, якщо Мінприроди і Мінфін в першому кварталі 2019 року виділять кошти на завершення робіт, то вже восени цього року українська наука знову матиме флагман наукового флоту, цілком достатній для багатьох завдань в Чорному морі, від екологічного моніторингу за стандартами і вимогами директив ЄС до фундаментальних океанографічних досліджень.
“З огляду на, що у наших чорноморських сусідів також не надто багато сучасних науково-дослідних суден, то і тендери ЄС на роботи в нашому морі теж можна буде вигравати, в додаток до рішення національних завдань”, – вважає глава НАНЦ.
Джерело: https://censor.net.ua/n3106387